>>Peraduan Kumpul, Hantar dan Menang FOTILE -10 Tahun Yang Unggul Bersama FOTILE Klik sini. >>Dulux Pilihanku - Menangi Hadiah Utama Bernilai RM25,000 Klik sini. >>Mai Pi Utara Bersama Yeo's Klik sini. >>Peraduan Gambar Kulit Anjung Seri Klik Sini. >>Buku -Hak Seorang Warganegara oleh Dr Mahathir. Kini di pasaran. Klik Sini. >>Mai sertai... Berjalan Santai Anjung Seri di Langkawi Klik sini. >>Iftar di restoran Hadramawt Klik sini. >>Langgan AS dan miliki mangkuk kaca Gurallar Artcraft bernilai RM69.90 Klik sini.

Friday 17 October 2014

Santai Bersama Sylvia Shazia Merican



Puan Sri Sylvia Shazia Merican, 52 kecil molek orangnya. Senyuman terukir di bibir ketika mempersilakan kami bersantai di patio banglo mewahnya yang berkeluasan anggaran 1,858 meter persegi.

Dengan lembut dia memulakan bicara, “Saya amat menyukai ketenangan. Alam adalah sahabat baik saya kerana ia mendamaikan jiwa," ujarnya, lembut.

Tidak menyukai suasana bising, beliau lebih gemar bersantai di patio berdekatan kolam renang pada hujung minggu. “Jika tidak sibuk dengan kerja atau aktiviti lain, saya lebih suka menghabiskan masa berehat di sini sambil melihat anak berenang," katanya.

Persekitaran tamannya bersih lagi indah dengan pelbagai tumbuhan. Beliau mengupah tukang kebun untuk menjaga pokok kesayangannya agar tumbuh sihat dan segar menghijau. Dan orkid adalah bunga pilihan utamanya.“I’m just crazy about orchid!”

Sudah lebih 20 tahun menetap di Malaysia, beliau yang berasal dari Davao, Filipina adalah Pengarah Urusan Euzelle, iaitu sebuah pusat kesihatan. Petang itu beliau mengenakan sepasang gaun midi dan sehelai jaket hitam. Walaupun sudah berusia 50-an beliau amat mementingkan penjagaan kecantikan.

“Setiap kali saya melihat makanan, saya akan memikirkan gaun apa yang hendak dipakai keesokan harinya. Itulah yang memberi motivasi kepada saya,” tegasnya.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...