>>Peraduan Kumpul, Hantar dan Menang FOTILE -10 Tahun Yang Unggul Bersama FOTILE Klik sini. >>Dulux Pilihanku - Menangi Hadiah Utama Bernilai RM25,000 Klik sini. >>Mai Pi Utara Bersama Yeo's Klik sini. >>Peraduan Gambar Kulit Anjung Seri Klik Sini. >>Buku -Hak Seorang Warganegara oleh Dr Mahathir. Kini di pasaran. Klik Sini. >>Mai sertai... Berjalan Santai Anjung Seri di Langkawi Klik sini. >>Iftar di restoran Hadramawt Klik sini. >>Langgan AS dan miliki mangkuk kaca Gurallar Artcraft bernilai RM69.90 Klik sini.

Friday 25 January 2013

TAMAN SERIBU BUNGA




Dihias indah dengan kerlipan cahaya lampu neon aneka warna menerangi sekitar kawasan taman pada waktu malam membuatkan saya nekad untuk mengunjunginya lagi pada waktu siang. Saya ingin menghayati kecantikan bunga-bungaan di situ.
Ternyata kunjungan saya keesokan hari tidak sia-sia. Selain lanskapnya yang menarik dan tersusun rapi, ia juga memiliki nilai seni tersendiri. Sepanjang jalan bermula dari pintu masuk penuh dengan aneka warna bunga sepit udang, orkid liar, misai kucing, seri pagi, bunga kertas, melur dan calathea menyerikan taman.
Terdapat lebih 4,000 pokok daripada 1,000 spesies ditanam dalam kawasan taman lalu ia diberi nama Taman Seribu Bunga. Antara pokok yang ada meliputi palma, renek, menjalar, penutup
bumi, herba, hiasan berdaun dan berbunga seperti palas duri, lempoyang gajah, bauhinia, dedap, kantan, hempedu bumi dan seludang putih.



Dapatkan Anjung Seri Januari 2013, untuk mengetahui lanjutan artikel ini.



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...