>>Peraduan Kumpul, Hantar dan Menang FOTILE -10 Tahun Yang Unggul Bersama FOTILE Klik sini. >>Dulux Pilihanku - Menangi Hadiah Utama Bernilai RM25,000 Klik sini. >>Mai Pi Utara Bersama Yeo's Klik sini. >>Peraduan Gambar Kulit Anjung Seri Klik Sini. >>Buku -Hak Seorang Warganegara oleh Dr Mahathir. Kini di pasaran. Klik Sini. >>Mai sertai... Berjalan Santai Anjung Seri di Langkawi Klik sini. >>Iftar di restoran Hadramawt Klik sini. >>Langgan AS dan miliki mangkuk kaca Gurallar Artcraft bernilai RM69.90 Klik sini.

Monday 2 March 2015

Membesar Dengan Anjung Seri


Tugasnya di awan biru membawa beliau ke banyak negara. Ini juga secara tidak langsung memberi beliau peluang tinggal di hotel luar negara. Kekerapan kunjungan itu seterusnya membuatkan beliau jatuh cinta dengan dekorasi setiap hotel yang dikunjunginya. Lalu digarapnya semua ilham dan inspirasi itu di kediaman merekamenjadi satu persembahan dekor yang memukau pandangan.
“Saya suka gaya beberapa hotel di London, Paris dan di sesetengah ibu kota negara Eropah lain yang masih mengekalkan ciri klasik biarpun tidak seratus peratus kerana diadun dengan gaya kontemporari. Menariknya, biarpun keluasan bilik terhad pihak pengurusan hotel di sana masih mampu mengasingkan suasana ruang tamu, sudut bekerja dan ruang tidur seolah-olah ia dalam kawasan yang berbeza sedangkan hakikatnya saling berpautan.
“Sebahagian besar hotel masih mengekalkan penggunaan sofa fabrik bersayap atau sofa kulit chesterfield ataupun grandmother chair, set meja kerja kayu dan katil berkepala kayu. Mereka sangat bangga dengan rekaan perabot tradisional mereka dan tidak tergesa-gesa menukar kepadaperabot moden,” jelasnya, yang hanya mahu dikenali sebagai Nana.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...