>>Peraduan Kumpul, Hantar dan Menang FOTILE -10 Tahun Yang Unggul Bersama FOTILE Klik sini. >>Dulux Pilihanku - Menangi Hadiah Utama Bernilai RM25,000 Klik sini. >>Mai Pi Utara Bersama Yeo's Klik sini. >>Peraduan Gambar Kulit Anjung Seri Klik Sini. >>Buku -Hak Seorang Warganegara oleh Dr Mahathir. Kini di pasaran. Klik Sini. >>Mai sertai... Berjalan Santai Anjung Seri di Langkawi Klik sini. >>Iftar di restoran Hadramawt Klik sini. >>Langgan AS dan miliki mangkuk kaca Gurallar Artcraft bernilai RM69.90 Klik sini.

Monday 23 February 2015

Dekat Pejabat Syarat Utama


Menariknya, Azlinda dan suaminya, Ahmad Azwar Azmi, masing-masing sudah mempunyai rumah sendiri sewaktu masih bujang lagi. Jadi setelah menjadi pasangan suami isteri mereka terpaksa menentukan rumah mana untuk didiami.
Antara syarat pemilihan mereka adalah kedudukan rumah berhampiran tempat kerja, keluasan rumah selesa, suasana persekitaran taman perumahan tidak sesak, bersih dan terjaga serta lokasi rumah di hujung jalan yang privacy. Dan ciri-ciri ini ada pada rumah Azlinda.
“Memang syarat pertama pilihan saya adalah saya nak tinggal di rumah yang paling dekat dengan tempat kerja. Sebabnya, sewaktu mula-mula kerja dulu saya menyewa jauh di Permatang Pauh dan mengambil masa setengah jam memandu ke pejabat.
“Saya dah lalui penat-lelah memandu lama. Jadi apabila dapat rumah yang dekat dengan pejabat rasa selesa sangat. Maka kami memutuskan untuk tinggal di rumah saya. Lagipun rumah saya lebih luas. Rumah suami saya disewakan kepada pekerja kontrak,” luah Azlinda.
Menariknya lagi, rumah mereka tidak menghadap kediaman orang.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...