>>Peraduan Kumpul, Hantar dan Menang FOTILE -10 Tahun Yang Unggul Bersama FOTILE Klik sini. >>Dulux Pilihanku - Menangi Hadiah Utama Bernilai RM25,000 Klik sini. >>Mai Pi Utara Bersama Yeo's Klik sini. >>Peraduan Gambar Kulit Anjung Seri Klik Sini. >>Buku -Hak Seorang Warganegara oleh Dr Mahathir. Kini di pasaran. Klik Sini. >>Mai sertai... Berjalan Santai Anjung Seri di Langkawi Klik sini. >>Iftar di restoran Hadramawt Klik sini. >>Langgan AS dan miliki mangkuk kaca Gurallar Artcraft bernilai RM69.90 Klik sini.

Wednesday 3 December 2014

Pengguna Boleh Bendung Spekulasi Harga


Kenaikan harga bahan bakar petrol dan diesel naik lagi sebanyak RM0.20 seliter. Tidak perlulah saya bercerita panjang mengapa dan bagaimana ia berlaku kerana itu tidak akan mengubah apa-apa.
Yang pasti, kita semua terpaksa menghadapinya untuk satu tempoh tertentu. Tumpuan saya sebenarnya lebih terarah kepada peningkatan harga barang dan perkhidmatan lain yang menyumbang kepada aktiviti harian kita.
Sudah menjadi lumrah apabila harga minyak naik maka kos barang keperluan lain turut meningkat berikutan pengurusan rantaian bekalan yang merangkumi pergerakan dan penyimpanan bahan mentah, inventori kerja dalam proses serta barang siap dari tempat asal ke titik penggunaan. 
Industri hartanah juga tentu tidak terkecuali daripada terkena tempiasnya. Lantas harga rumah tetap tidak turun juga!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...