>>Peraduan Kumpul, Hantar dan Menang FOTILE -10 Tahun Yang Unggul Bersama FOTILE Klik sini. >>Dulux Pilihanku - Menangi Hadiah Utama Bernilai RM25,000 Klik sini. >>Mai Pi Utara Bersama Yeo's Klik sini. >>Peraduan Gambar Kulit Anjung Seri Klik Sini. >>Buku -Hak Seorang Warganegara oleh Dr Mahathir. Kini di pasaran. Klik Sini. >>Mai sertai... Berjalan Santai Anjung Seri di Langkawi Klik sini. >>Iftar di restoran Hadramawt Klik sini. >>Langgan AS dan miliki mangkuk kaca Gurallar Artcraft bernilai RM69.90 Klik sini.

Friday 13 June 2014

Manfaatkan tanah wakaf



Kajian mendapati banyak tanah wakaf yang terbiar di Malaysia iaitu masih belum dibangunkan atau tidak diusahakan selepas pewakafnya meninggal dunia.

Jumlah tanah wakaf seluruh negara berdasarkan rekod tahun 2013 dilaporkan mencecah 8,861 hektar dengan Sabah memiliki keluasan terbesar iaitu sekitar 2,163 hektar manakala Kedah negeri kedua dengan keluasan 1,244 hektar.

Nilai keseluruhan tanah ini dianggarkan berjumlah RM63.7 bilion dan masalah kekurangan dana dikatakan menjadi punca utama kepada kekangan pembangunan yang diharapkan.

Menyedari potensi yang ada, maka langkah khusus perlu dirancang dengan lebih baik demi meningkatkan peranan harta wakaf dalam proses pembangunan.

Klim untuk artikel penuh --> http://anjungseri.my/2014/06/13/manfaatkan-tanah-wakaf/

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...