>>Peraduan Kumpul, Hantar dan Menang FOTILE -10 Tahun Yang Unggul Bersama FOTILE Klik sini. >>Dulux Pilihanku - Menangi Hadiah Utama Bernilai RM25,000 Klik sini. >>Mai Pi Utara Bersama Yeo's Klik sini. >>Peraduan Gambar Kulit Anjung Seri Klik Sini. >>Buku -Hak Seorang Warganegara oleh Dr Mahathir. Kini di pasaran. Klik Sini. >>Mai sertai... Berjalan Santai Anjung Seri di Langkawi Klik sini. >>Iftar di restoran Hadramawt Klik sini. >>Langgan AS dan miliki mangkuk kaca Gurallar Artcraft bernilai RM69.90 Klik sini.

Monday 19 May 2014

Guru Bahasa Inggeris Dapat Ilham Daripada Novel


Bermula dengan minat membaca novel Inggeris, Rozihah Baharim, 49, mula membayangkan suasana ruang atau rumah yang dibacanya di dalam novel. Lama-kelamaan, dia jatuh cinta pada setiap tempat diceritakan oleh penulis novel yang kebanyakannya menampilkan konsep kedesaan Inggeris.
“Apabila penulis novel menulis mengenai suasana dan susun atur kediaman setiap karakter, sambil membaca saya membayangkan apa yang diceritakan. Dari situ saya terus jatuh minat pada gaya kedesaan Inggeris,” ujar Rozihah.
Secara kebetulan pula beliau mengajar Bahasa Inggeris di sekolah rendah berdekatan rumah. Beliau mempunyai pengalaman mengajar lebih daripada 20 tahun di beberapa sekolah. Sebelum mendiami rumah jenis teres setingkat di Beranang ini sejak 12 tahun lalu, Rozihah dan suami, Rostam Affandi Abdul Rashid, 51, membeli seunit apartmen di Ampang.
“Unit apartmen itu saya tata hias dengan konsep kedesaan Inggeris juga. Bagaimanapun, waktu itu konsep kedesaan Inggeris masih belum dikenali lagi. Tidak seperti sekarang..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...