>>Peraduan Kumpul, Hantar dan Menang FOTILE -10 Tahun Yang Unggul Bersama FOTILE Klik sini. >>Dulux Pilihanku - Menangi Hadiah Utama Bernilai RM25,000 Klik sini. >>Mai Pi Utara Bersama Yeo's Klik sini. >>Peraduan Gambar Kulit Anjung Seri Klik Sini. >>Buku -Hak Seorang Warganegara oleh Dr Mahathir. Kini di pasaran. Klik Sini. >>Mai sertai... Berjalan Santai Anjung Seri di Langkawi Klik sini. >>Iftar di restoran Hadramawt Klik sini. >>Langgan AS dan miliki mangkuk kaca Gurallar Artcraft bernilai RM69.90 Klik sini.

Wednesday 19 June 2013

Saya Suka Cermin!

Kerabat Diraja Perak, Zolfan Datuk Seri Raja Hanif Shah yang sangat gemar menghias rumah selalu berasa tidak lengkap kehidupan sehariannya jika kediaman berselerak dan kurang menawan dimatanya.

Ruang tamu yang terletak betul-betul menghadap pintu masuk memuatkan
set sofa fabrik putih. Beberapa buah cermin gaya Venetian yang
digantung menghiasi hampir setiap ruang dinding menggambarkan
kegemaran tuan rumah terhadap cermin. Hatta permukaan meja kopi pun
daripada cermin.




Ruang istirahat ini berkedudukan selari dengan ruang makan utama.
Dibina dua anak tangga dari ruang tamu, ia dilengkapkan dengan kerusi
fabrik berangka kayu warna keemasan, sepasang kerusi beralas tangan
dan bangku ottoman.

Saya diperkenalkan kepada Raja Zolhan sewaktu menghadiri majlis minum petang di rumah seorang rakan. Keramahan beliau membuatkan saya selesa berbual lama dengannya. Dalam kami rancak bercerita, saya sempat merisik mengenai rumahnya. Namun tidak mudah rupa-rupanya untuk memujuk beliau membenarkan kami merakam kediamannya. “Rumah saya biasa-biasa saja. Tidak apa yang istimewa sampai nak masuk
majalah. Rumah saya tidak setanding dengan rumah yang pernah disiarkan dalam majalah Anjung Seri,” kata Raja Zolhan, merendah diri.

Bangku panjang berkaki cabriolet mengiringi katil kelamin di bilik
tidur tetamu yang dibina bersekali kamar mandi. Cermin Venetian turut
menjadi pilihan untuk digandingkan dengan sink bilik air



“Saya masih setia dengan set meja makan ini yang digunakan sejak kami berpindah masuk lebih 20 tahun lalu. Ruang makan utama ini memang tidak pernah berusik kecuali pada hari raya saja. Namun saya tetap
memastikannya sentiasa kemas dan bersih.”

...

Dapatkan Anjung Seri Jun di pasaran sekarang untuk mengetahui lebih lanjut mengenai rumah Raja Zolhan ini.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...