>>Peraduan Kumpul, Hantar dan Menang FOTILE -10 Tahun Yang Unggul Bersama FOTILE Klik sini. >>Dulux Pilihanku - Menangi Hadiah Utama Bernilai RM25,000 Klik sini. >>Mai Pi Utara Bersama Yeo's Klik sini. >>Peraduan Gambar Kulit Anjung Seri Klik Sini. >>Buku -Hak Seorang Warganegara oleh Dr Mahathir. Kini di pasaran. Klik Sini. >>Mai sertai... Berjalan Santai Anjung Seri di Langkawi Klik sini. >>Iftar di restoran Hadramawt Klik sini. >>Langgan AS dan miliki mangkuk kaca Gurallar Artcraft bernilai RM69.90 Klik sini.

Wednesday 7 January 2015

Apakah Ukuran Bilik Air Yang Sesuai?


SOALAN

Saya dalam proses mengubah suai rumah dan merancang mahu menambah bilik air di ruang menonton untuk kemudahan tetamu. Apakah ukuran bilik air yang sesuai untuk ruang menonton yang tidak terlalu besar?

JAWAPAN

Apa yang perlu ada di bilik air tetamu ialah tandas dan sink serta cermin muka. Bergantung pada keluasan, anda boleh mengasingkan tandas dan tempat berdandan atau tidak.
Anda juga boleh mengayakan bilik air itu mengikut kesukaan tetapi biarlah ringkas dan tidak berserabut. Pilih gandingan warna sejuk dan hangat seperti kelabu nipis serta kuning cair untuk menyuntik keanggunan bilik air. Saya cadangkan kemasan jubin kelabu di bahagian sink.
Gantung cermin bujur dan sepasang lampu dinding pada bahagian kiri dan kanan cermin. Susun losen, tisu, sabun tangan dan jambangan bunga segar di dalam bakul di tepi sink.
Tempatkan pokok hiasan di dalam pasu dan gantung gambar pemandangan.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...