>>Peraduan Kumpul, Hantar dan Menang FOTILE -10 Tahun Yang Unggul Bersama FOTILE Klik sini. >>Dulux Pilihanku - Menangi Hadiah Utama Bernilai RM25,000 Klik sini. >>Mai Pi Utara Bersama Yeo's Klik sini. >>Peraduan Gambar Kulit Anjung Seri Klik Sini. >>Buku -Hak Seorang Warganegara oleh Dr Mahathir. Kini di pasaran. Klik Sini. >>Mai sertai... Berjalan Santai Anjung Seri di Langkawi Klik sini. >>Iftar di restoran Hadramawt Klik sini. >>Langgan AS dan miliki mangkuk kaca Gurallar Artcraft bernilai RM69.90 Klik sini.

Friday 18 April 2014

Jalan-jalan cari barang : Kedai Upholsteri


Sesetengah barang menyimpan nilai kenangan sangat peribadi justeru tidak hairanlah jika ada yang menyimpan sofa atau kerusi makan lama di rumah. Daripada membiarkan ia terperuk di dalam stor atau di belakang rumah, lebih baik dilakukan sesuatu agar perabot itu boleh dimanfaatkan semula. Sayang dibiarkan begitu sahaja.
Sewaktu membuat penggambaran dua buah rumah di Senawang, Seremban, saya sempat berkunjung ke kedai membaik pulih sofa. Kain rentang bersaiz besar dan tertera tulisan ‘Sofa renew and repair’ menarik perhatian saya untuk singgah. Secara kebetulan, saya dan suami pernah terfikir mahu menukar fabrik sofa lama.
Kedai di tingkat satu itu sudah beroperasi sejak 2001. Menurut pemilik kedai, Norfakira Baini Md Yusof, 29, mereka mempunyai dua lagi ruang pameran di Bandar Baru Bangi dan Shah Alam.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...